Wybudują drogę krajową nr 9 po nowym śladzie. Połączą przyszłe obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej

Kolejna strefa płatnego parkowania w Kolbuszowej. Tym razem przy galerii

Minister Infrastruktury zatwierdził program inwestycji dla budowy nowego przebiegu drogi krajowej nr 9. Dotyczy to węzła Rzeszów Zachód autostrady A4 do drogi ekspresowej S74.

W ramach zadania na terenie naszego powiatu powstanie nowy szlak, która połączy przyszłe obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej.




W trzecim kwartale tego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje ogłoszenie przetargów na prace przygotowawcze.

Uzgodnione przez Ministra Infrastruktury Programy Inwestycji dotyczą między innymi budowy nowego przebiegu drogi krajowej nr 9. Chodzi o odcinek od obwodnicy Nowej Dęby do drogi ekspresowej S74.

Nowa droga o długości ok. 19 km będzie przebiegała po wschodniej stronie Wisły w kierunku Tarnobrzega.

Dla naszego powiatu najważniejsze jest to, że dzięki temu powstanie droga łącząca przyszłe obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej. Nowy trakt ma mieć około 11 km i łączyć Komorów z Cmolasem.




– Rozpoczynamy prace nad stworzeniem  ciągu komunikacyjnego o wysokiej przepustowości wzdłuż drogi krajowej numer 9. Elementem uzupełniającym ten projekt i zapewniającym ciągłość przebiegu są obwodnice Kolbuszowej i Nowej Dęby. Łącznie z nimi cały odcinek nowej „dziewiątki” będzie liczył  60 km – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Wybudują drogę krajową nr 9 po nowym śladzie. Połączą przyszłe obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej

Obecnie trwają prace nad przygotowaniem dokumentów niezbędnych do ogłoszenia postępowania przetargowego. Po wyłonieniu wykonawców, rozpoczną się działania projektowe. Będą one zmierzały do wyznaczenia korytarza nowego przebiegu drogi od połączenia z S74 do węzła Rzeszów Zachód na A4 oraz przygotowania dokumentów do uzyskania decyzji środowiskowych.




Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2020 roku średni ruch pojazdów na krajowej „dziewiątce”, od Kolbuszowej do Nowej Dęby, wynosił 7 585 a 12 074 pojazdów na dobę. Natomiast pomiędzy Kolbuszową a Rzeszów Północ A4 – od 8 463 do 33 822.

– Tak wysoki poziom średniego dobowego ruchu pojazdów powoduje znaczne utrudnienie w płynności ruchu. Dodatkowo dziewiątka krzyżuje się z wieloma drogami niższych klas. Występują też liczne zjazdy publiczne i indywidualne. Istniejące zagospodarowanie wzdłuż istniejącej drogi krajowej nie pozwala na jej rozbudowę.

– Stąd decyzja o budowie jego nowego przebiegu. Pozwoli to na odsunięcie ruchu pojazdów od ścisłej zabudowy, a tym samym usprawni ruch tranzytowy (…) Realizacja inwestycji pozwoli także na likwidację tzw. wąskich gardeł warunkujących spowolnienie ruchu pojazdów – przekazuje w komunikacie Ministerstwo Finansów.




O idei budowy drogi szybkiego ruchu mówi się nie tyle, od lat, co od dekad. Pisaliśmy o tym wielokrotnie, poniżej jedna z naszych publikacji. Wygląda na to, że w końcu coś ruszyło z tym tematem.

Droga szybkiego ruchu Rzeszów-Radom powstanie już za osiem lat? [POSŁUCHAJ]

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.




Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.