Budowa tak zwanej północnej obwodnicy Kolbuszowej i Weryni, która powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej nr 875 Mielec – Sokołów Małopolski powoli dobiega końca. W związku z tym postanowiliśmy z aparatem bliżej przyglądnąć się temu nowo powstałemu szlakowi.
Pod pojęciem północnej obwodnicy miasta należy rozumieć ponad sześciokilometrowy odcinek drogi, który kosztować będzie ponad 52 mln zł. W ramach inwestycji powstanie wiadukt nad torami, most nad rzeką Werynia, rondo i dwa skrzyżowania. Pojawiły się także drogi dojazdowe i serwisowe.
Szlak rozpoczyna się na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 9 z drogą wojewódzką nr 875. Omija od strony północnej zabudowę Kolbuszowej. Następnie przecina linię kolejową. Odcinek od skrzyżowania z drogą krajową nr 9 poprzez wiadukt przechodzi przez tereny niezabudowane Kolbuszowej Dolnej.
W dalszej części trasa przebiega w kierunku północno – wschodnim omijając kompleks leśny przyległy do Weryni i przecina drogę gminną w miejscowości Zarębki. Dalej biegnie przez tereny niezabudowane wsi Zarębki, omija Werynię. Po ominięciu Kolonii Werynia droga biegnie wzdłuż granicy gmin Kolbuszowa i Dzikowiec, omijając po stronie północnej Rejowiec. Na koniec trakt łączy się ze starą drogą wojewódzką przed Dzikowcem na granicy gmin Kolbuszowa i Dzikowiec.
Jak poinformowała Aldona Gujda, rzecznik Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, oficjalne oddanie do użytku nowej drogi odbędzie się w piątek (11.10) o godzinie 9 w Dzikowcu.