W sieci pojawiły się zdjęcia z oddania do użytku dwóch dróg w Porębach Dymarskich. Dużym zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza fotografie, na których poseł Zbigniew Chmielowiec z kaskiem na głowie jedzie w wózku bocznym zabytkowego motocykla.
Uroczyste oddanie do użytku dwóch dróg gminnych w Porębach Dymarskich, w gminie Cmolas, miało miejsce w minioną sobotę (24.08). Chodzi o odcinki Grabie – Poręby Dymarskie i Wielkie Pole – Gutowiec. Inwestycje te były długo wyczekiwane przez okolicznych mieszkańców.
Inwestycje w Porębach Dymarskich
Trakty wybudowano w ramach Rządowego Funduszu „Polski Ład” i przy wsparciu Lasów Państwowych.
– W tym miejscu dziękuję Panu Premierowi Mateuszowi Morawieckiemu za program Polski Ład, dzięki któremu była możliwość sfinansowania dróg nawet w tak małych miejscowościach jak Poręby Dymarskie – napisał poseł Zbigniew Chmielowiec.
Uroczystość oddania dróg do użytkowania rozpoczęła się od ich poświęcenia przez ks. Krzysztofa Wielgosza, proboszcza parafii św. Stanisława i św. Wojciecha w Porębach Dymarskich.
Poseł w wózku motocykla
W wydarzeniu tym uczestniczyli mieszkańcy, przedstawiciele samorządu gminy Cmolas. Wydarzenie to uświetnili również motocykliści międzynarodowego klubu „Knighk rider” i „Krokodyle znad Nilu”.
Ci ostatni postanowili uhonorować posła za wsparcie w realizacji inwestycji i przewieźli go zabytkowym motocyklem. Zbigniew Chmielowiec założył kask i usiadł w bocznym wózku. Zdjęcia z tego show parlamentarzysty robią furorę w sieci.
Zobacz zdjęcia
Popularny w Wermachcie
Największą popularnością motocykle z wózkiem bocznym cieszyły się w czasach międzywojennych. Wtedy to społeczeństwa były mało zamożne, a samochody trudniej dostępne.
Pojazdy tego typu wykorzystywano chętnie w okresie II wojny światowej, szczególnie przez niemiecki Wehrmacht. W bocznym wózku pasażer, podczas jazdy, obsługiwał karabin maszynowy.
Dzięki temu uzyskiwano szybko przemieszczające się pododdziały zdolne do skutecznego rażenia piechoty przeciwnika lub pełnienia innych zadań.
Czy jeszcze nim jeżdżą?
Pojazd ten, będąc tanim, lekkim i zwrotnym, skutecznie konkurował z samochodami terenowymi z tego samego okresu w rodzaju Willysa.
Obecnie motocykle z bocznym wózkiem funkcjonują w tych rejonach świata, których mieszkańców nie stać na kupno samochodu. Pojazdy te są też w okolicach, w których drogi są słabe.
Jeden komentarz
Dobry chlop,tylko ze pisior