Krystalizuje się trasa obwodnicy Kolbuszowej. Pobiegnie z Kupna przez Werynię do Cmolasu?

Kolbuszowa zadłużona na 45 milionów złotych

W grze pozostały cztery warianty przyszłej obwodnicy Kolbuszowej: trzy po stronie wschodniej drogi krajowej nr 9 i jeden po zachodniej. Największe szanse i poparcie lokalnych władz ma trasa z Kupna do Cmolasu.




Na początku, kilka lat temu, zaproponowano dziewięć wariantów obwodnicy i każdy z nich… oprotestowano. Teraz analizuje się cztery propozycje. Najkrótsza z nich to trasa o długości 8,5 km, najdłuższa – 17,3 km. Która z nich zostanie finalnie wybrana?

Krystalizuje się trasa obwodnicy Kolbuszowej. Pobiegnie z Kupna przez Werynię do Cmolasu?
Dziewięć wariantów obwodnicy Kolbuszowej.

Warianty nr 2 i 3 mówią o obwodnicy, która rozpoczyna się na skrzyżowaniu w Widełce, w miejscu, które bardzo niekorzystnym z punktu widzenia istniejącej zabudowy, lokalizacji kościoła i ukształtowania terenu. Są to opcje jednak, które mocno krytykują okoliczni mieszkańcy.




Największe szanse na realizację ma jednak wariant nr 4, o czym mówi burmistrz Jan Zuba.

– Droga „rusza” z Kupna, potem biegnie górą między Werynią a Kłapówką, obok strefy przemysłowej, omija rondo w Zarębkach, przecina drogę wojewódzką i włącza się do drogi krajowej już na obszarze gminy Cmolas, tuż za mostem kolejowym na rzece Przyrwa, za mokradłami. To jeden z wariantów, choć najkorzystniejszy, bo nie wymaga wyburzeń budynków – zaznaczył.

– Pozostałe trzy opcje wschodnie nakładają się na siebie. Jest też propozycja zachodnia, ale ona nie rozwiązuje żadnych problemów. Byłaby optymalna, gdyby zaczynała się przed Widełką i wpinała się przed Cmolasem. To byłby zupełnie nowy przebieg o długości 26 km, z dala od zabudowań, między gminami Kolbuszowa i Niwiska. Taki wariant na chwilę obecną nie jest jednak brany pod uwagę. Zobaczymy, co przyniesie czas – zastrzegł burmistrz Zuba.




Obecnie inwestycja jest na etapie tzw. studium korytarzowego. Koncepcje obwodnicy poddaje się także konsultacjom społecznym. Ostateczny przebieg trasy mamy poznać najwcześniej za rok.

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.




Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.