Wielu naszych Czytelników pyta o budowę obwodnicy Kolbuszowej. Mówią, że są zdziwieni, iż w przestrzeni publicznej nie ma informacji o aktualnym stanie przygotowań do tej inwestycji. Brak też podania dokładnego przebiegu tej drogi.
Obwodnica Kolbuszowej ma powstać w ciągu drogi krajowej, rozładować ruch tranzytowy i dać bezpieczeństwo pieszym. Takie są założenia.
Trasa nowej drogi ma zaczynać się między Kupnem a Widełką, następnie biec przez Wojków, dalej obok podstrefy ekonomicznej i ul. Leśnej.
Potem ma omijać Zarębki i włączać się do krajowej „dziewiątki” w okolicy Cmolasu.
Zastopują budowę obwodnicy Kolbuszowej?
Wariant ten krytykują mieszkańcy Weryni. Mówią oni, że przedsięwzięcie to całkowicie zdewastuje obszary przy stawach. Dodają, że nastąpi też degradacja budynków mieszkalnych w związku z brakiem odpowiedniego odwodnienia.
Tymczasem pojawiły się informacje, że obecny rząd… może politycznie może zastopować budowę obwodnicy Kolbuszowej, bowiem jest to projekt, który powstał za ich poprzedników.
Będzie nowa droga krajowa nr 9?
Dziś na szczęście okazuje się, że to były plotki. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o kolejnym etapie przygotowań do budowa nowej drogi krajowej nr 9.
Około 60-kilometrowy odcinek ma połączyć autostradę A4 w Rzeszowie z S74 w okolicy Tarnobrzega. W skład nowej drogi mają wchodzić także obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej
„Mieszkańcy ciągle pytają”
To bardzo dobra informacja dla naszego regionu. Problem w tym, że o drodze, która ma omijać miasteczko nad Nilem, wiadomo niewiele.
– Mieszkańcy pytają o postęp prac w sprawie obwodnicy Kolbuszowej. Na czym stoimy? Jaki jest status tej inwestycji? – dopytywał na ostatniej sesji Rady Miejskiej radny Piotr Panek.
„To nie nasza obwodnica”
Dorota Borkowska-Lehmann, kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej, Dróg i Transportu w magistracie, tłumaczyła, że w zasadzie na ten temat posiada niewystarczająco informacji
– To nie jest miejska inwestycja. Ale z tego co przeczytałam na stronie zarządcy drogi (GDDKiA – od red.), to końcem września ogłoszono przetarg, który swoim zakresem prac obejmował studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, prace geologiczne i wszelkie prace przygotowawcze. Koniec tych prac planuje się na koniec 2025 r.
– Wariant przebiegu obwodnicy wybrany do projektowania to 4A1. Zaczyna się on w Cmolasie a kończy na granicy Kupna i Widełki – wyjaśniła.
Ma być szczegółowa informacja
Najwyraźniej nieusatysfakcjonowany odpowiedzią Piotr Panek zaproponował, żeby Urząd Miejski przedstawił na najbliższej sesji rady szczegółowe informacje na temat obwodnicy.
W ten sposób – jak podkreślił radny – również mieszkańcy mogliby się z tym zapoznać. Borkowska-Lehmann przystała na tę propozycję.