Zamknij Menu
    • Pogoda w Kolbuszowej
    • Kursy walut
    • Redakcja
    • Reklama
    • Zamów jedzenie
    • Ogłoszenia
    • Polityka prywatności
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube Tik - prąd
    • Pogoda w Kolbuszowej
    • Kursy walut
    • Redakcja
    • Reklama
    • Zamów jedzenie
    • Ogłoszenia
    • Polityka prywatności
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube Tik - prąd
    Kolbuszowa Lokalnie
    • Wiadomości
      • Powiat Kolbuszowski
      • Kolbuszowa
      • Cmolas
      • Dzikowiec
      • Majdan Królewski
      • Niwiska
      • Raniżów
    • Sport
    • Na sygnale
    • Promocja
    • Sklepy „Orzech”
    • Daj znać
    Napisz do nas
    Kolbuszowa Lokalnie
    • Atmosfera - restauracja, przyjęcia, rozrywka.
    • Bank Spółdzielczy w Kolbuszowej
    • Promocje w sklepach „Orzech”
    • AniMisie - Wesoła Ekipa Animatorów
    • Google News portalu Kolbuszowa Lokalnie
    Kolbuszowa

    Budowa nowej drogi krajowej nr 9 staje się faktem? Kolbuszowa czeka na to od dekad

    Autor: Paweł Galek18 listopada 2024
    Protest rolników w Kolbuszowej - zdjęcie nr 8.

    Spis treści

    Toggle
    • Grzechy drogi krajowej nr 9
    • Bezpieczeństwo i komfort
    • Prace przygotowawcze
    • Trzy odcinki nowej „dziewiątki”
    • Obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej

    Realnych kształtów nabiera budowa drogi krajowej nr 9 po nowym śladzie. Wedle planów 60-kilometrowy odcinek „dziewiątki” ma połączyć autostradę A4 w Rzeszowie z drogą ekspresową S74 w okolicy Tarnobrzega. W skład nowej drogi mają wchodzić także obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej.

    O konieczności budowy nowej drogi krajowej nr 9 mówi się od dekad. Powód? Jest ich co najmniej kilka. To przede wszystkim wątpliwa jakość i niefunkcjonalność obecnej „dziewiątki” oraz gęstość zabudowa wzdłuż niej. Do tego dochodzi ogromne natężenie ruchu i uciążliwości z tym związane głównie dla okolicznych mieszkańców.

    Grzechy drogi krajowej nr 9

    Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2020 r. średni ruch pojazdów na odcinku od Kolbuszowej do Nowej Dęby wynosił 7 585 a 12 074 pojazdów na dobę. Natomiast pomiędzy Kolbuszową a węzłem A4 Rzeszów Północ – od 8 463 do 33 822.

    Tak wysoki poziom średniego dobowego ruchu pojazdów powoduje znaczne utrudnienie w płynności przejazdu. Dodatkowo „dziewiątka” krzyżuje się z wieloma drogami niższych klas.

    Bezpieczeństwo i komfort

    Występują też liczne zjazdy, zarówno publiczne, jak i indywidualne. Zagospodarowanie terenu wzdłuż szlaku nie pozwala na jego rozbudowę.

    Stąd decyzja o budowie nowego przebiegu drogi krajowej nr 9. Pozwoli to na odsunięcie ruchu pojazdów od ścisłej zabudowy, a tym samym znacznie usprawni ruch tranzytowy.

    Skróci się też czas przejazdu oraz bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Realizacja inwestycji pozwoli także na likwidację tzw. wąskich gardeł generujących spowolnienie ruchu pojazdów.

    Prace przygotowawcze

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad kilka tygodni temu poinformowała o przetargu na prace przygotowawcze do tej potężnej inwestycji.

    Dotyczą one wykonania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej.

    Trzy odcinki nowej „dziewiątki”

    Działania podzielono na trzy części dotyczące trzech odcinków nowej drogi krajowej nr 9. 

    • od drogi ekspresowej S74 w okolicy Tarnobrzega do obwodnicy Nowej Dęby (ok. 19 km),   
    • od obwodnicy Nowej Dęby w Komorowie do obwodnicy Kolbuszowej (ok. 11 km),  
    • od obwodnicy Kolbuszowej w Widełce do węzła A4 Rzeszów Zachód (ok. 14 km).  
    Budowa nowej drogi krajowej nr 9 staje się faktem? Kolbuszowa czeka na to od dekad.

    W ramach zamówienia wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szczegółowych analiz, między innymi: ruchowych, środowiskowych, technicznych i ekonomicznych; celem ustalenia optymalnego przebiegu nowych odcinków.

    Obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej

    Zostaną też wstępnie ustalone rozwiązania projektowe, w tym sposób połączenia z sąsiednimi odcinkami „dziewiątki”, obsługa terenów przyległych, rodzaj i zakres urządzeń ochrony środowiska itp. 

    Kolejnym etapem będą prace przygotowawcze w zakresie koncepcji programowej. Na jej podstawie określony zostanie zakres robót,potrzebnych do wykonania w trakcie realizacji inwestycji.  

    Elementem uzupełniającym i zapewniającym ciągłość przebiegu drogi krajowej nr 9, mają być przyszłe obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej. Mają one powstać w ramach rządowego programu budowy 100 obwodnic. Łącznie z obwodnicami, cały odcinek nowej krajowej „dziewiątki” ma mieć 60 km.

    • Google News portalu Kolbuszowa Lokalnie
    droga krajowa cmolas droga krajowa kolbuszowa droga krajowa kupno droga krajowa widełka obwodnica kolbuszowej obwodnica majdanu królewskiego obwodnica nowej dęby
    Udostępnij. Facebook Twitter Skopiować link
    • Spółdzielnia Transportu Wiejskiego w Rzeszowie
    • Monika Ślęzak - Biuro Rachunkowe w Kolbuszowej.

    Zobacz także

    Piknik Charytatywny dla Lenki Blat – serca kolbuszowian biły dla małej wojowniczki

    Piknik Charytatywny dla Lenki Blat – serca kolbuszowian biły dla małej wojowniczki

    Magdalena Niemczyk z awansem na Mistrzostwa Świata w Tokio. Sukces polskiej sztafety w Kantonie

    Magdalena Niemczyk z awansem na Mistrzostwa Świata w Tokio. Sukces polskiej sztafety w Kantonie

    Kiedy mieszkańcy Widełki będą mogli odprowadzać ścieki do kanalizacji? Niestety, nie szybko

    Nowy odcinek drogi krajowej nr 9 połączy Widełkę z autostradą A4 [MAPKA]

    Skomentuj

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    Dołącz do naszej grupy
    Nasza Kolbuszowa
    Subskrybuj nasz YouTube
    https://youtu.be/e3g81j_bXG0?si=QrXiUi3ycX17CWIc
    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    • Pogoda w Kolbuszowej
    • Kursy walut
    • Redakcja
    • Reklama
    • Zamów jedzenie
    • Ogłoszenia
    • Polityka prywatności

    Wpisz powyżej i naciśnij Enter aby wyszukać. Naciśnij Esc aby anulować.