Kolbuszowa stolicą marketingu internetowego na Podkarpaciu?




Za nami trzecia edycja konferencji Kolbuszowa 2.0. W piątek (26.10) drogi ludzi z różnych zakątków Polski prowadziły do podkarpackiego „trójmiasta”. Co ich tu przyciągnęło? Wizja cennej wiedzy z zakresu marketingu internetowego, którą dzielili się prawdziwy znawcy tematu.

Wśród uczestników konferencji znaleźli się nie tylko właściciele sklepów internetowych i ludzie na co dzień mający do czynienia z zagadnieniem SEO, ale również osoby szukające nowych rozwiązań dla swoich firm, chcące zrozumieć co w wyszukiwarce piszczy. Organizatorem i pomysłodawcą konferencji jest Paweł Kosmala, który na co dzień pracuje w „internetach”.




Jako pierwsza wystąpiła Magdalena Ziobroń, specjalistka social media. W przystępny sposób przedstawiła możliwości reklamowe Facebooka i to, jak mądrze z niego korzystać jeżeli chodzi o promocję naszej firmy. Przy odpowiednio zaplanowanych działaniach i wyborze grup docelowych wcale nie trzeba wydawać kroci na kampanię facebookową.

Kolejnym prelegentem był Adrian Pakulski, który jest nie tylko właścicielem agencji SEO ale też współwłaścicielem trzech sklepów z częściami samochodowymi. Dzieląc się swoim doświadczeniem, Adrian podkreślił, że do zakładania sklepu internetowego nie warto podchodzić raptownie. Dobra architektura sklepu, która w przyszłości zaprocentuje jeżeli chodzi o pozycjowanie, wymaga czasu.

Grzegorz Miłkowski , szef Contenthouse przedstawił moc jaka drzemie w content marketingu, czyli marketingu treści. Blog zawierający przydatne dla potencjalnych klientów treści i linki do sklepu w rozsądnej ilości może się okazać trampoliną jeżeli chodzi o pozycję wyświetlania się w wyszukiwarce.




Sztuczna inteligencja ma coraz większe znaczenie – m.in. o tym opowiadał Damian Sałkowski, zarządzający znanym narzędziem Senuto. Przedstawił w jakim kierunku idzie branża SEO. Według niego, w tej błyskawicznie rozwijającej się dziedzinie, dobry SEO-wiec już wkrótce w repertuarze swoich umiejętności powinien posiadać też wiedzę z zakresu programowania, aby rozumieć algorytmy którymi rządzą się wyszukiwarki i umieć je wykorzystywać.

Czy automatyzacja i sztuczna inteligencja stanowią przyszłość marketingu? Tego tematu podjął się Robert Chmielowiec z Fabryki e-biznesu. Przedstawił dlaczego warto stosować Marketing Automation i jak to może wpłynąć na biznes.

Klient porzuca koszyk? Dlaczego? I jak go skutecznie zachęcić aby jednak wrócił dokończyć zakupy? Tym tematem zajęła się Katarzyna Dudzic z SalesManago. Wyjaśniła jaka moc tkwi w odpowiednim, personalizowanym mailingu.




Po przerwie obiadowej, która była też okazją do porozmawiania z prelegentami i nawiązania kontaktów, wystąpiła Dorota Snopkowska, grafik z firmy ePrezenty. Jej prelekcja, sygnowana klarownym przekazem „Kolor ma znaczenie” była swoistym przewodnikiem dla uczestników po tym jakich kolorów używać w e-commerce aby wzbudzić zaufanie, zwrócić uwagę lub wzmocnić przekaz.

Kto już liznął marketingu internetowego ten wie, jak ważna jest optymalizacja konwersji – o tym właśnie była prelekcja Moniki Kołodziejczyk, ekspert w dziedzinie analityki internetowej.




Borys Niemczewski, trener biznesu opowiedział o tym jak można zbudować silną pozycję w otoczeniu biznesowym. Podkreślił, że liczy się aby mieć na oku konkurencję i aby być elastycznym.

Kolejnym prelegentem był Paweł Gontarek, znany w sieci pod pseudonimem Zgred. Jakie działania wdrożyć aby SEO dostało skrzydeł? Unikalne regularne treści, rozsądne linkowanie wewnętrzne to tylko niektóre wskazówki do których warto się stosować.

Piotr Kantorowski poruszył ważny aspekt praw autorskich w biznesie. Czy wiedzieliście, że jeżeli kupujecie logo dla swojej firmy warto nie tylko skupić się na fakturze ale przede wszystkim podpisać umowę? Teraz już wiecie. Piotr ma niezwykły dar przedstawiania prawnych zawiłości w przystępny sposób, toteż uczestnicy konferencji wiele skorzystali.




Luźnym akcentem pomiędzy prelekcjami, było wystąpienie Mateusza Materli, miejscowego stand-upera, który ma niezwykłą umiejętność mówienia o rzeczach trudnych, w zabawny sposób.

Kolbuszowa 2.0, określono jako wielkie wydarzenie w niewielkim mieście. Dopisali i uczestnicy i świetni prelegenci. Na sali konferencyjnej było tłoczno, do Kolbuszowej zjechało bowiem niemal 140 osób, z rozmaitych rejonów Polski, od morza aż do Tatr. Jak można było usłyszeć, dzięki takim wydarzeniom Kolbuszowa staje się stolicą marketingu internetowego na Podkarpaciu.





Fotorelację z wydarzenia można obejrzeć TUTAJ .

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.




Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.