Elektryfikacja linii kolejowej nr 71 jest już na finiszu

Elektryfikacja linii kolejowej nr 71 jest już na finiszu

Elektryfikacja linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów przez Kolbuszową powoli dobiega końca. Na wcześniej ustawionych 1300 stalowych słupach zakończono rozwieszać sieć trakcyjną. Teraz przyszedł czas przygotowanie sieci do załączenia napięcia.

Elektryfikacją linii kolejowej nr 71 to ostatni  krok na drodze do uruchomienia szybkiego połączenia na trasie Rzeszów – Warszawa, na co mieszkańcy, także Kolbuszowej, czekają od dekad. Dzięki temu do stolicy kraju pojedziemy pociągiem w zaledwie trzy i pół godziny. Przedsięwzięcie realizowane jest  ze środków Skarbu Państwa i warte jest 67 milionów złotych.




W Cmolasie i Widełce

– Elektryfikacja linii oznaczać będzie nie tylko komfort podróży, ale także możliwość uruchomienia dogodniejszych połączeń między Rzeszowem a Warszawą. Elektryfikacja trasy przede wszystkim skróci czas przejazdu, między innymi dzięki wyeliminowaniu konieczności zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Z kolei nowoczesny tabor zapewni cichsze przejazdy oraz ograniczy emisję spalin – zaznacza Dorota Szalacha z zespołu prasowego Polskich Linii Kolejowych PKP S.A.

Inwestycja jest już na finiszu. Na ustawionych 1300 stalowych słupach rozwieszono już sieć trakcyjną. Teraz trwa przygotowanie sieci do załączenia napięcia. By zapewnić rozkładowe kursowanie pociągów, roboty prowadzone są głównie nocą.

Elektryfikacja linii kolejowej nr 71 jest już na finiszu

Montowane jest zabezpieczenie przeciwporażeniowe na wiaduktach drogowych oraz także tablice informacyjne wymagane na zelektryfikowanej linii. Zasilanie trasy w energię elektryczną zapewnią podstacje trakcyjne. Zbudowano je już w: Chmielowie, Nowej Dębie i Cmolasie. Pozostałe takie obiekty powstają w Widełce i w Rzeszowie.




Pojedziemy w tym roku

Elektryfikacja jednotorowa trasy Ocice – Rzeszów zapewni dogodniejsze połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz, Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg, Stalową Wolę i Lublin. Zakończenie prac planuje się na połowę tego roku. Oznacza to, że podróżni pojadą pociągami elektrycznymi od nowego rozkładu jazdy 2021/2022, po uzyskaniu certyfikatów i zezwoleń.

Przypomnijmy, że w 2019 roku na stacji w Majdanie Królewskim wybudowano mijankę. Dzięki temu zwiększyła się przepustowość trasy. Na tamtejszym przystanku przygotowano też nowy peron.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.




Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.