Po elektryfikacji linii kolejowej będzie niebezpieczniej na przejazdach?

Po elektryfikacji linii kolejowej będzie niebezpieczniej na przejazdach?

Trwające od ponad roku prace związane z elektryfikacją linii kolejowej nr 71 Rzeszów-Ocice wzbudzają wielkie zainteresowanie mieszkańców. Wszyscy podkreślają, że dzięki tej inwestycji pociągi będą poruszać się znacznie szybciej. Problem w tym, że jednocześnie wzrośnie poziom zagrożenia w miejscach, w których tory krzyżują się drogami lokalnymi.




Elektryfikacja 67 km linii kolejowej nr 71 to ostatni  krok na drodze do uruchomienia szybkiego połączenia na trasie Rzeszów – Warszawa. Dzięki temu do stolicy kraju będzie można pojechać pociągiem w zaledwie trzy i pół godziny. Poza tym będą cichsze przejazdy i dużo mniejsza emisja spalin.

Z drugiej jednak strony większa prędkość pociągów będzie musiała wymusić zmiany na skrzyżowaniach torów z drogami. Na problem w gminie Cmolas zwraca uwagę radny Andrzej Zagroba.

W związku z tym, że po elektryfikacji linii podniesie się jej kategoria, a co za tym idzie prędkość jadących tamtędy pociągów, należałoby zwiększyć zabezpieczenia na przejazdach w postaci rogatek lub sygnalizacji świetlnych – przekonuje.

Mam m.in. sygnały od mieszkańców Pogorzałek (przysiółek Hadykówki – od red.), że już teraz pociągi jeżdżą tam bardzo szybko. To samo tyczy się przejazdów kolejowych w kierunku Porąb Dymarskich i na drodze powiatowej w Cmolasie – wylicza radny Zagroba.




Należy się cieszyć, że linia kolejowa zwiększa swoją atrakcyjność – odpowiada wójt gminy Eugeniusz Galek. – Dzięki temu będziemy jeździć pociągami o innym standardzie, o napędzie elektrycznym, nie koniecznie spalinowym.

– Z moich informacji wynika, że prędkość na tym odcinku nie wzrośnie znacząco, gdyż w innym wypadku należałoby przebudować skrzyżowania z drogami gminnymi i powiatowymi, należałoby też poprawić ułożenie samych torów. Tym niemniej pozwolę sobie przygotować stosowne pismo do Kolei, by określili, jakie inwestycje towarzyszące będą ewentualnie realizowane przy tej linii.   

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.




Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.