Był o włos od straty ponad stu tysięcy złotych

Darmowy kupon - czy warto wykorzystać?

Ponad sto tysięcy złotych mógł stracić mieszkaniec powiatu kolbuszowskiego, z którym telefonicznie skontaktował się oszust. Nie stracił, bo w porę zablokować całą transakcję.

W piątkowe (03.06) południe na komendę policji zgłosił się mieszkaniec powiatu kolbuszowskiego, który złożył zawiadomienie o usiłowaniu oszustwa internetowego na ponad sto tysięcy złotych.




Z relacji mężczyzny wynikało, że na jego numer telefonu zadzwonił mężczyzna, który pod pretekstem przesłania dokumentów potrzebnych do realizacji usługi bankowej polecił mu zainstalowanie programu typu AnyDesk. Mieszkaniec zrobił to.

Następnie rozmówca polecił mu, aby zalogował się na płatności elektroniczne swojego banku. Mężczyzna spełnił również też prośbę. Cała ta sytuacja wydała mu się jednak podejrzana i zakończył rozmowę.

Po chwili podjął próbę zalogowania się w swojej bankowości elektronicznej, ale okazała się ona bezskuteczna. Zaniepokojony zadzwonił na infolinię banku i odzyskał dostęp do konta.

Następnie zorientował się, że na jego dane zaciągnięto kredyt na ponad sto tysięcy złotych.




Mężczyzna jednak w porę zablokował transakcję, dzięki temu sprawcy nie udało się wypłacić z jego rachunku żadnych pieniędzy. A było o włos.

Policjanci apelują o ostrożność:

– Pamiętajmy, że oszuści stosują różne metody aby wpłynąć na niekorzystne rozporządzenie naszymi finansami. Jedną z tych metod jest instalacja aplikacji pozwalająca przestępcom na zdalny dostęp do danych znajdujących się na komputerze czy telefonie. Zachowajmy czujność w takich sytuacjach – apelują mundurowi.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.




Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.