W czwartek (28.02) odbyła się czwarta edycja konferencji Kolbuszowa 2.0. To wydarzenie dla zainteresowanych marketingiem internetowym. Swoje prelekcje przedstawiają na nim specjaliści w swoich dziedzinach dzieląc się wiedzą na temat SEO, e-commerce i nie tylko.
Dzięki zaangażowaniu organizatora, Pawła Kosmali i pozytywnemu odbiorowi uczestników konferencja urosła do miana wielkiej imprezy, a Kolbuszowa zyskała miano stolicy marketingu internetowego.
Tym razem całe wydarzenie utrzymane było w luźnej, barcampowiej atmosferze, o czym świadczyła sama nazwa tej edycji „O internetach przy piwie”. Założenie było takie, że tym razem konferencja ma mieć nieco mniejszy wymiar… tymczasem udział wzięło w niej niemal 100 osób głodnych wiedzy z zakresu SEO, analityki internetowej i link buildingu.
Swoje prelekcje wygłosiło pięcioro prelegentów. Artur Pajkert z linuxcom.pl przedstawił prelekcję o tajemniczym temacie „Hakowanie umysłów”. Nakreślił, jak za pomocą odpowiednio skonstruowanych komunikatów wpływać na odbiorców naszej strony internetowej, czy maili. Wiedza ta z pewnością znajdzie zastosowanie w marketingu.
Kolejnym prelegentem był Łukasz Suchy, doświadczony specjalista SEO z DevaGroup. Opowiedział jakie działania warto podjąć, aby SEO było naprawdę skuteczne. Doradził, że warto zrobić plan i zająć się tematem optymalizacji z każdej możliwej strony, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki.
O czatbotach opowiedział Paweł Szczyrek z IdeoForce. Okazuje się, że czatboty stają się wszechobecne, a co za tym idzie coraz bardziej wyspecjalizowane. Wykorzystują możliwość personalizacji, co przekonuje użytkowników. Paweł opisał ich rodzaje i zaprezentował możliwości.

Kto zaczął interesować się pozycjonowaniem stron, ten wie jak ważne jest pozyskiwanie linków. Szerzej o tym temacie opowiedział Michał Suski, współtwórca narzędzia SurferSEO. Wyjaśnił jakie linki są wartościowe, a jakie nie i przedstawił przykładowe strategie na pozyskiwanie linków do strony.
Ostatnim prelegentem był Łukasz Kołodziejczyk, specjalista SEO z Onet.pl. Zajął się on tematem analityki internetowej. Pokazał, że warto skupić się na potrzebach użytkownika i jego celach, aby planować skuteczne działania marketingowe.


Konferencje Kolbuszowa 2.0 zawsze cechowała świetna atmosfera. Ta edycja jest szczególna. Zawiązały się nowe znajomości i zewsząd było słychać dyskusje na temat marketingu internetowego. Kolbuszowa 2.0 znów dała o sobie znać w internetach. Cała fotorelacja z wydarzenia jest do obejrzenia TUTAJ.